6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-213-216-217. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-213-216-217. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Lagari Hasan Çelebi ve Dünyanın İlk Roket Denemesi konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-213-216-217 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-213-216-217. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 211-213-216-217. Sayfa Cevapları Lagari Hasan Çelebi ve Dünyanın İlk Roket Denemesi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211  Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. İnsanlar, en eski çağlardan beri neden uçmak istemiş olabilirler?
Cevap:  Savaşlarda uygulayabilmek ve ulaşımı kolaylaştırmak için uçmak istemiş olabilirler.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Aşağıdaki tanımlardan yararlanarak harflerinden bazıları eksik olan kelimeleri bulunuz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-213-216-217. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Lagari Hasan Çelebi, padişahtan ne için izin istemiştir?
Cevap: Gökyüzünde kanat takmadan uçmayı sağlayacak bir araç yaptığını söylemiştir ve bunu denemek için padişahtan izin istemiştir.

2. Padişah, Lagari Hasan Çelebi’ye neden ve hangi koşulda izin vermiştir?
Cevap: Şenliklerde bu gösterinin renk katacağına ve gece yapılması şartıyla izin vermiştir. 

3. Lagari Hasan Çelebi, roketine hangi ismi vermiştir? Bu ismi vermesinin sebebi nedir?
Cevap: Roket yedi kollu fişekten oluştuğu için roketine “Yedi Kollu Fişek” adını vermiştir.

4. Lagari Hasan Çelebi, hangi işi başarmaktan dolayı sevinçlidir?
Cevap: Kanatları ile yere çakılmadan iniş yapmayı başardığı için sevinçlidir.

5. Padişah, Lagari Hasan Çelebi’yi neyle ödüllendirmiştir?
Cevap: Bir kese altın ile ödüllendirmiştir. 

6. Lagari Hasan Çelebi önemli biri midir?
Cevap: İlk defa uçmayı deneyen biri olarak tabi ki de çok önemli biridir.


3. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerden nesnel olanların başına “N” öznel olanların başına “Ö” getirelim.
Cevap:

(N) Dünya, Güneş’in etrafında dönmektedir.
(N) Bir yıl 365 gün 6 saattir.
(N) Ege Bölgesi’nde Akdeniz iklimi görülür.
(Ö) Okumak, en yararlı uğraştır.
(Ö) Aile, insanın en değerli varlığıdır.
(Ö) Kırmızı en dikkat çekici renktir.
(N) Uzun süreli genel ağ kullanımı psikolojik rahatsızlıklara sebep olmaktadır.
(Ö) Başarılı bir gelecek kurmanın temelinde bilime verilen önem yatar.
(N) Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

B. Çizgi romanla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 

1. Bal kabağı ailesi hangi uyduya yolculuk etmiştir?
Cevap: Miranda adında bir uyduya yolculuk etmiştir. 

2. Verona Rupes yamacının yüksekliği ne kadardır?
Cevap: Yamacın yüksekliği 10 km kadardır. 

3. Verona Rupes’den bırakılan bir cisim neden 12 dakikada düşer?
Cevap: Miranda’nın zayıf kütle çekiminden dolayı bir cisim 12 dakikada düşer. 

4. Miranda hangi gezegenin uydusudur?
Cevap: Uranüs gezegeninin uydusudur. 

5. Miranda’nın yüzey şekilleri neye benzemektedir? Miranda bu şekli nasıl almıştır?
Cevap: Yüzey şekilleri çok düzensizdir. Vadiler, yamaçlar ve dağlarla kaplıdır. Bu şekiller volkanik hareketler sonucunda oluşmuştur. 

6. Miranda’daki en ilginç şey nedir? Bu durum size göre de ilginç midir? Açıklayınız.
Cevap: Yerin altında ısınan maddelerin dışarı çıkmak için birbirini iterek şişmesi ve kubbe şeklinde yapı oluşturması Miranda’nın en ilgi çekici yönüdür. Bu yön beni oldukça etkilemektedir. Uydularda olan farklı farklı durumlara hep ilgim vardır zaten.


5. Etkinlik

Kendinizi yeni keşfedilmiş bir gezegene yolculuk yapan bir astronotun yerine koyarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenizin, aşağıdaki soruların cevaplarını içermesine dikkat ediniz.
Cevap:

Bir zamanlar, Nisa, Melek, Ahmet ve Olcay adında dört yakın arkadaş vardı. Onlar her zaman macera dolu yolculuklara çıkan cesur ve meraklı çocuklardı. Bir gün, bir bilim insanı olan Profesör Can’ın keşfettiği yeni bir gezegen hakkında heyecan verici bir haber duydular.
Profesör Can, bu gezegenin masalsı güzellikleriyle dolu olduğunu söylüyordu. Nisa, Melek, Ahmet ve Olcay hemen bir araya gelip bu yeni gezegene gitme kararı aldılar. Ekip, uzay gemileriyle yola koyuldu ve uzun bir yolculuktan sonra yeni keşfedilen gezegene ulaştı.
Gezegenin adı Paradisia idi ve hakikaten de masalsı bir güzelliğe sahipti. Yeşil tepeler, renkli çiçekler ve büyülü ormanlarla doluydu. Çocuklar, gezegenin sakinleri olan minik elflerle tanıştılar. Elfler, dost canlısı ve neşeli varlıklardı ve çocukları gezegenlerine davet ettiler.
Nisa, Melek, Ahmet ve Olcay, Paradisia’yı keşfetmeye başladılar. Ormanda gizemli yaratıklarla karşılaştılar ve onlarla oyunlar oynadılar. Gökyüzünde uçan renkli kuşlarla dans ettiler ve su altındaki kristal berraklığındaki göllerde yüzdüler. Her adımda yeni bir macera ve sürprizlerle karşılaştılar.
Ancak, güzellikleriyle birlikte zorlukları da vardı. Bir gün, kaybolan bir yol haritası yüzünden çocuklar birbirini kaybettiler. Nisa üzgün bir şekilde etrafında dolanırken, birdenbire bir örümcek ağına takıldı. Örümcek ona nasıl kendi yolunu bulabileceğini öğretti ve Nisa, diğer arkadaşlarını bulmak için ilerlemeye devam etti.
Sonunda, Nisa, Melek, Ahmet ve Olcay yeniden bir araya geldi. Hepsi bu maceradan dolu dolu dönerek, Paradisia’yı biraz daha iyi anlamışlardı. Gezegenin güzelliklerinin sadece dışarıda değil, içlerinde de olduğunu keşfetmişlerdi. Arkadaşlık, dayanışma ve cesaretin önemini öğrenmişlerdi.
Nisa, Melek, Ahmet ve Olcay, uzay gemilerine binerek evlerine döndüler. Ama Paradisia’da yaşadıkları deneyimler ve dostlukları kalplerinde hep saklayacaklardı.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları ANKA Yayınevi

6. Etkinlik

Hayatını araştırdığınız bilim insanının kahramanı olduğu bir öykü yazınız. Yazarken yazım kurallarına dikkat ediniz. Metne uygun bir başlık belirlemeyi de unutmayınız.
Cevap: 

İbn-i Sina, genç yaşta icat etmeye çalıştığı su makarasıyla ilgili ailesine anlatmak için heyecanlı bir şekilde planlar yapmaya başladı. O, dahi bir çocuktu ve her şeyi merakla keşfederdi. İçindeki bilim tutkusuyla dolu olan İbn-i Sina, ailesinin ilgisini çekecek bir sunum hazırlamaya karar verdi.
Bir sabah kahvaltı masasında, annesi, babası ve küçük kardeşiyle otururken konuşmaya başladı. Heyecanlı bir şekilde konuşmaya başlayan İbn-i Sina, su makarasını nasıl icat etmeye çalıştığını detaylarıyla anlattı.
“Anne, baba, biliyor musunuz, ben bir su makarası icat etmeye çalıştım! Şöyle düşündüm; suyu yüksek bir noktaya taşımak için bir sistem geliştirebilirim. Böylece bahçede bitkilerimize su verebiliriz!” dedi.
Ailesi şaşkın bir şekilde ona bakarken, babası merakla sordu: “Nasıl bir sistem düşündün?”
İbn-i Sina heyecanla devam etti: “Öncelikle bir tekerlek yapmalıyım. Tekerleğin üzerine suyu taşıyacak bir kova yerleştireceğim. Ardından, tekerleği döndürecek bir mekanizma düşündüm. Bunun için bir kol kullanabilirim!”
Annesi gülerek, “Evet, İbn-i Sina, fikrin gerçekten ilginç görünüyor. Ama suyunu taşımak için senin gücünden daha fazlasına ihtiyaç var. Nasıl düşünüyorsun bu sorunu çözebilirsin?” diye sordu.
İbn-i Sina, düşünceli bir şekilde cevapladı: “Aslında, buna bir çözüm buldum! Arkadaşlarımın yardımıyla, tekerleği hareket ettirmek için bir kolu döndürebilirim. Böylece suyu yukarı taşıyabiliriz!”
Kardeşi sevinçle bağırdı: “Ben de yardım edebilirim! Seninle beraber su makarasını yapmak istiyorum!”
Aile, İbn-i Sina’nın bu harika fikrine destek olmaktan mutluluk duydu. İbn-i Sina, ailesinin desteği ve kardeşinin yardımıyla su makarasını tamamladı. Bahçelerindeki bitkilere su vermek için kendi icadını kullandılar ve başarılı oldu!
İbn-i Sina’nın ailesi, onun bilimsel merakını ve hayal gücünü takdir etti. Ona her zaman destek olacaklarını ve fikirlerini gerçekleştirmek için yanında olacaklarını söylediler.


Sonraki Metne Hazırlık

Siber zorbalık ne demektir? Araştırınız.
Cevap: Siber zorbalık, dijital teknolojiler kullanılarak gerçekleştirilen zorbalıktır. Bu tür zorbalıklar sosyal medyada, mesajlaşma platformlarında, oyun platformlarında ve cep telefonlarında görülebilir. Hedef seçilen kişileri korkutmaya, kızdırmaya ya da utandırmaya yönelik olarak tekrarlanan bir davranıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.