6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-146-147-148-149-150 Cevapları Anka Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-146-147-148-149-150 Cevapları Anka Yayınevi

6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 142-146-147-148-149-150. Sayfa Cevapları Mimar Sinan’la Bir Gün

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları Anka Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Sanat ne demektir?
Cevap: Sanat, bir duyguyu, düşünceyi, güzelliği dışa vurarak anlatan yöntemlerin hepsine denir. 

2. Sanatla uğraşmak kişiye neler katar?
Cevap: Sanatla uğraşmak; kişinin ruhsal olarak iyi olmasını sağlar. Hayal dünyası genişler, kendini geliştirir. 

3. Bir ağaç ev tasarlasaydık bu nasıl bir ev olurdu?
Cevap: Bir ağaç ev tasarlasaydım, evim bir orda ve bir de balkonu olurdu. Balkondan aşağı merdiven ve halat olurdu. Odanın yarısını yatak odası şeklinde ayarlardım. Yarısına da tasarımlarımı yapacak alan ayarlardım. Evin tavanında pencere olurdu. Ayrıyeten balkonun olduğu kısma pencere koyardım. Balkonda da yemek yiyebileceğim ir masa ve sandalye olurdu. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Anka Yayınevi

1. Etkinlik

Metinde kullanılan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup boşluklara yazınız. Anlamlarını öğrendiğiniz bu kelimeleri birer cümlede kullanınız
Cevap:

Mimar
Sözlük Anlamı: Binaların tasarımını ve uygulamaya geçme işlemini yöneten kişidir. 
Cümlem: Mimar binanın sağlamlaştırılması gerektiğini söyledi. 

Heybet
Sözlük Anlamı: Korku veren ve saygı gösterilmesi duygusunu uyandıran görünüş. 
Cümlem: Heybetli yürüyüşüyle bütün gençleri susturdu. 

Fetih
Sözlük Anlamı: Bir yeri savaşarak ele geçirme
Cümlem: İstanbul’un fethi ile İstanbul Türk yurdu olmuştur. 

Kandil
Sözlük Anlamı: İçinde yağ ve ona batırılmış olan fitil olan aydınlatma aracıdır. 
Cümlem: Elinde kandille üzerine ceketini alıp dışarı sese bakmaya çıktı. 


2. Etkinlik

Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden bulunuz. Daha sonra bu deyimlerle birer cümle kurunuz
Cevap:

Akıl sır ermemek
Sözlük Anlamı: Bir olayın gizli yönlerini anlamamak
Cümlem: Ödevi nasıl bu kadar hızlı yaptığını akıl sır erdiremedik. 

Tepeden tırnağa süzmek
Sözlük Anlamı: Bir kişinin her yönüne bakmak
Cümlem: Bütün teyzeler yeni gelini tepeden tırnağa süzdüler. 

Canını dişine takmak
Sözlük Anlamı: Bir işi bütün gücüyle yapmak
Cümlem: Ekmek parası kazanmak için canını dişine takıp çalışıyordu. 

Dikkat çekmek
Sözlük Anlamı: Bir kişinin, olayın veya konunun tüm ilgiyi kendi üzerine toplamak
Cümlem: Kavgayı anlatan çocuk bütün dikkatleri üstüne çekti. 

Boş durmamak
Sözlük Anlamı: Hep yapacak bir iş bulmak
Cümlem: Ablam o kadar hareketli ki boş durmuyor. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Anka Yayınevi

3. Etkinlik

Metindeki kurgusal ögeler nelerdir? Yazınız
Cevap:

  • Bir gün odamdaki pencereden göz kırpan yıldızları seyrederken….
  • O günden sonra anahtarla geçmişe pek çok yolculuk yaptım ve pek çok ünlü ile tanıştım. 
  • Murat’ın günümüzden koparak Kanuni zamanına yolculuk yapması.

4. Etkinlik

 Aşağıdaki kutucukları doldurunuz
Cevap:

Okuduğum metin için benim önerdiğim başlık → Geçmişe Açılan Kapı
Metnin Konusu → Bir kuşun Murat’a anahtar ve not getirmesi. Murat bu anahtar ile Mimar Sinan’ı ziyaret etmesi.
Ana Düşüncesi → İnsan bir şey istiyorsa ilk olarak inanmalı ve bu yolda çalışmalıdır.
Yazılma Amacı → Anlatılan olaydan okurların ders çıkarmasıdır.
Metnin Özeti → Bir kuş pencereden içeriye girer ve Murat’a bir not ve anahtar getirir. Murat kuş ile geçmişe yolculuk yapar. Murat geçmişe yolculuk yapmak için Mimar Sinan’ı görmeyi istemiştir. Murat ilk olarak bir caminin inşaatını yapan işçiler ile karşılaşır daha sonra Mimar Sinan ile karşılaşır. Mimar Sinan ile camiyi dolaşır ve kuş yumurtalarından, is odalarından, caminin temelinin altı yıl bekletilmesinden ve caminin diğer özelliklerinden bahsetmişlerdir. Burada Kanuni Sultan Süleyman ile de karşılaşmıştır. Mimar Sinan Murat’a başarmak istiyorsa kendiyle yarışması gerektiği öğüdünü vermiştir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Anka Yayınevi

5. Etkinlik

Aşağıdaki soruların cevaplarını yazınız

1. Murat, neden Mimar Sinan’la tanışmak istemektedir?
Cevap: Mimar Sinan’ın yapmış olduğu camiyi ve başarılı bir mimar nasıl olduğunu merak ettiği için Mimar Sinan ile tanışmak istemiştir. 

2. Mimar Sinan, camiyi yapmaya başlamak için neden altı yıl beklemiştir? Mimar Sinan’ın yerinde olsaydınız caminin yapımı için altı yıl bekler miydiniz? Açıklayınız.
Cevap: Temeli oturması ve daha sağlam olması için altı yıl beklemiştir. Ben olsaydım sağlamlığının nasıl hızlı olacağını araştırıp farklı yöntemler denerdim. 

3. Camideki avizelere neden deve kuşu yumurtası asılmıştır?
Cevap: Örümcek ağı olmasını önlemek için deve kuşu yumurtası asılmıştır. 

4. Mimar Sinan başarısını neye borçludur?
Cevap: Mimar Sinan başarısını yaptığı her yapıtta en iyi olması için çalıştığından yani kendisiyle yarışmasına borçludur. 

5. Mimar Sinan, Murat’a neler öğütlemiştir?
Cevap: Mimar Sinan, Murat’a başarılı olmak istiyorsa en iyi olmak için çalışmalı ve kendisi ile yarışması gerektiğini öğütlemiştir. 


6. Etkinlik

Mimar Sinan, nasıl bir kişiliğe sahiptir ve kültürümüze ne gibi katkılar sağlamıştır? Aşağıdaki boşluğa yazınız
Cevap: Mimar Sinan işini en iyi yapan, başarılı, sabırlı, çalışkan, çabalayan, en ince detayları düşünen zeki biridir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları Anka Yayınevi

7. Etkinlik

Aşağıdaki metinleri okuyunuz. Ardından doğru-yanlış tablosunu doldurunuz.
Cevap:

İkinci metin bilgilendirici bir yazıdan alınmıştır. [DOĞRU]
İlk metinde kurguya dayalı anlatım vardır. [DOĞRU]
İki metin de okuyucuya bir şeyler öğretmeyi hedeflemektedir. [YANLIŞ]
İki metinde de kurguya dayalı anlatım vardır. [YANLIŞ]
Her iki metnin kahramanları da hayali kişilerdir. [YANLIŞ]
İki metnin de konusu aynıdır. [DOĞRU]


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları Anka Yayınevi

8. Etkinlik

Aşağıdaki renkli yazılmış kelimelerin ortak özelliği nedir? Verdiğiniz cevabın altına iki örnek de siz yazınız.
Cevap: Renkli olarak yazılmış kelimeler cümleleri birbirine bağlayan kelimeler yani bağlaçlardır. 

  • Evdekilere sormadım ama gelmene bir şey diyeceklerini düşünmüyorum.
  • Markete gittim çünkü annem süt almamı istedi. 

9. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerden edat içerenlerin başındaki kutucuğa “E”; bağlaç içerenlerin başındaki kutucuğa “B”, ünlem içerenlerin başındaki kutucuğa “Ü” yazınız.
Cevap:

[E] Rafları benim yaptığım gibi dizersen daha düzenli olur.
[E] Ödevimi bitiremediğim için akşama kadar evden çıkamadım.
[B] Sana e-posta atamadım çünkü bilgisayarım bozuldu.
[Ü] Annem yemeğin dibinin tuttuğunu fark edince “Eyvah!” diye bağırdı.
[Ü] Ak tolgalı beylerbeyi haykırdı: İlerle!
[B] Sana bunu anlatamam çünkü ablam bunu kimseye söylememem gerektiğini söyledi.
[Ü] Kadın, çocuklara “Hişt! Sessiz olun bakalım.” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.