6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15-17-18-19-20-21. Cevapları Anka Yayınevi
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15-17-18-19-20-21. Cevapları Anka Yayınevi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çocuklar Babaları Hakkında Ne Düşünürler? Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15-17-18-19-20-21 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 15-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları Çocuklar Babaları Hakkında Ne Düşünürler?
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Anka Yayınevi
Düşünelim – Tartışalım
Büyükleriniz tarafından anlaşılmadığınızı düşündüğünüz oluyor mu? Bununla ilgili bir anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Büyüklerim tarafından anlaşılmadığımı düşündüğüm oluyor. İsteklerimi değerlendirmek yerine kendi fikirlerine göre hareket etmemizi istiyorlar.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Anka Yayınevi
1. Etkinlik
Okumaya başlamadan önce dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Grup olarak sessiz okuma yapınız. Okuduğunuz metnin son paragrafındaki altı çizili cümlenin düşündürdükleri ile ilgili grupça konuşunuz, tartışınız. Tartışma sonunda grup tarafından benimsenen düşünceyi aşağıya yazınız.
Cevap: Altı çizili paragrafta babaların çocuklar için her zaman en iyisini düşündüklerini, çocuklarında büyüdükleri zaman babalarının onlar için her zaman iyi olanı düşündüklerini anlayacaklarını ve göreceklerini anlatmaktadır.
2. Etkinlik
Aşağıda anlamları verilen kelimeleri metinden bularak kutucuklara yerleştiriniz. Öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize eklemeyi unutmayınız.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Anka Yayınevi
3. Etkinlik
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana düşüncesini bulunuz.
Cevap:
Konu: Babalarımızın fikirlerinin önemi.
Ana düşünce: Anne ve babalarımızın bizim için düşüncelerinin doğruluğunu büyüyünce anlayacağımız.
4. Etkinlik
Okuduğunuz metnin her bir paragrafında asıl anlatılmak istenen düşünceleri tespit ederek aşağıdaki bölümlere yazınız.
Cevap:
1. Paragraf : Anne ve babaların çocuklarıyla birbirlerini anlayamamaları.
2. Paragraf : Çocuklar olarak bizlerin tecrübesizliği anne babalarımızı anlamaya engel olması.
3. Paragraf : Babalarımızın düşüncelerinin çocuklar için önemi.
4. Paragraf : Büyüdükçe düşüncelerimiz değişir, anne ve babalarımızı daha iyi anlarız.
5. Paragraf : Tecrübeli babanın diğer babalara tavsiyeleri yer almaktadır.
6. Paragraf : Çocuklar büyüyüp baba olduklarında babalarını anlayacakları ama bunun için geç olmuş olacak.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Anka Yayınevi
5. Etkinlik
Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.
1. Babaların sahip oldukları eski terbiye anlayışı nedir?
Cevap: Babaların sahip oldukları eski terbiye anlayışı çocuklarının kendi sözlerini dinlemeleridir.
Bunu hangi cümleden anlıyorsunuz?
Cevap: ” Bizi anlamalıdırlar, dediklerimizi dinlemelidirler ki gittikleri yolda daha rahat yürüyebilsinler.”
2. Babalar, çocuklarının onları neden anlamadıklarını düşünürler?
Cevap: Babalar, çocuklarının onları anlamadıklarını tecrübesiz ve bilgisiz oldukları için düşünmektedir.
Bunu hangi cümleden anlıyorsunuz?
Cevap: “Belki de aynı sebeple, yani bizden daha tecrübesiz ve daha bilgisiz oldukları için”
3. Levhada yazılanları kısaca anlatır mısınız?
Cevap: Levhada, çocukların küçük yaşlarda babaların çok bildiği düşüncesi, genç yaşlarındayken babaların bilmediğine, yaşları ilerledikçe babalarını anlamaya başladıkları anlatılmıştır.
Bu düşünceye katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Bu düşünceye katılıyorum. Çünkü babalarımız yaşamış, görmüş, tecrübeli insanlardır. Bizler toy olduğumuz için şuan onları anlayamıyoruz.
4. Yazara göre pansiyon sahibinin bu levhayı asma sebebi nedir?
Cevap: Yaza göre pansiyon sahibinin bu levhayı asma sebebi çocuklarını anlamayan babalara yardım etmektir.
Siz de babalarla ilgili özlü bir söz yazınız.
Cevap:
- İnsan babasına borçlu olduğu saygıyı, ancak baba olunca duyar.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Anka Yayınevi
6. Etkinlik
Sevdiklerinizle paylaştığınız yemekler daha lezzetlidir. “Sonraki Metne Hazırlık” aşamasında öğrendiğiniz yemeğin malzemelerini ve yapılış aşamalarını alttaki bölüme yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Yemeğin Adı: Kısır
Malzemeler: Köftelik bulgur, salça, sıvı yağ, limon suyu, yeşil soğan, maydanoz.
Yapılışı: Köftelik bulgur sıcak su ile ıslatılır ve şişmesi beklenir. Şişince salçası eklenir ve yoğurulur. Daha sonra limon suyu, ince doğranmış yeşillikleri eklenir ve karıştırılır en son yağı eklenerek hazır olur.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Anka Yayınevi
7. Etkinlik
Aşağıdaki resimlerin altına resimlerin ifade ettikleri kelimeleri yazarak her bir resim için bir cümle kurunuz.
Cevap:
Çoğul ekleri ya da çokluk ekleri tekil isimlerin sonuna gelerek onlara çokluk anlamı katan eklerdir.
Çoğul ekleri cümleye aile, alay, yaklaşıklık ve abartma anlamları da katar. “ -ler/ -lar” çoğul eklerinin
aşağıdaki cümlelerde hissettirdikleri anlamları belirleyerek yazınız
Cevap:
Akşam Zeynepler geldi. ….Zeyneb’in ailesi anlamını katmıştır…..
Hanımefendiler daha uyuyacakmış. …Alay anlamı vardır…….
Beş yaşlarında bir çocuktu. …..Yaklaşık yaşından bahsetmek için kullanmıştır….
Aramızda mesafeler vardı. ….Abartma anlamında kullanılmıştır…….
Sonraki Metne Hazırlık
Hangi anlarınızda kendinizi daha mutlu hissedersiniz?
Cevap: Ailemle ve arkadaşlarımla vakit geçirirken kendimi daha mutlu hissederim.
Sorunlarınızı nasıl çözersiniz? Düşününüz.
Cevap: Sorunlarımı sakinlikle, düşünerek ve danışarak çözerim.
Mevlânâ kimdir? Araştırınız.
Cevap: Mevlana, 30 Eylül 1207 yılında dünyaya gelmiş ilahiyatçı, tasavvufçu şairdir. Anadolu’da yaşamıştır. Asıl ismi Muhammed Celaleddin’dir. Konya’da uzun süre ikamet ettiğindne dolayı ”Mevlana Rumi” bilinmektedir.
Bu metindeki etkinlikler gerçekten de ilginçti. Özellikle 7. etkinlikte, sevdiklerinizle paylaştığınız yemeklerin daha lezzetli olduğunu söylemeleri çok doğru. Ben de ailemle veya arkadaşlarımla yemek yediğimde daha mutlu hissediyorum.