6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 Cevapları Anka Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 Cevapları Anka Yayınevi

6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154. Sayfa Cevapları Küçük Ressam

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları Anka Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. “Şiir” ne demektir?
Cevap: Şiir duygu ve düşüncelerimizi dizeler halinde yazıya aktarma sanatıdır.

2. Hangi konularda yazılmış şiirleri seviyorsunuz?
Cevap: Ben barış, doğa konunda yazılmış şiirleri seviyorum. 

3. Bir metnin şiir olabilmesi için hangi özellikleri taşıması gerekir?
Cevap: Dizeler halinde ve uyum içinde yazılmış olması gerekir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Anka Yayınevi

1. Etkinlik

Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki boşluklara yazınız. Daha sonra anlamlarını sözlükten bularak karşılarına yazınız
Cevap:

Keramet
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Doğaüstü olaylar

Marifet
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Bir işte ustalaşmak.

Kuzguni
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Karaya yakın koyu kahverengi

Öd
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Safra (Bir organ)

Çil
TDK Sözlüğündeki Anlamı: Yüzde meydana gelen kahverengi benekler. 


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız

Şair, şiirde hangi renkleri kişileştirerek anlatmıştır?
Cevap: Mor, turuncu, kuzguni siyahı, beyaz, pembe ve sarı renkleri şiirde kişileştirerek anlatılmıştır. 

Şair, “Memleket rüzgârı Bursa çinilerine değmiş.” derken ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Çinilerde bulunan  yeşil renk ile Bursa’nın yeşil alanlarına dikkat çekmek istemiştir. 

Metinde şair, şiir ve resim sanatlarını nasıl bağdaştırmıştır?
Cevap: Resim sanatında kullanılan renklere şiirinde yer vermiş, şiirinde resim sanatını ve küçük ressamı kullanarak bağdaştırmıştır. 

Bedri Rahmi Eyüboğlu hem bir ressam hem de bir şairdir. Bir sanatçının birden fazla sanat alanında yetenekli olması eserlerine nasıl yansır?
Cevap: Bir sanatçının birden fazla yeteneğinin olması hayal gücünün daha geniş olmasını daha tecrübeli olmasını sağlar. 


3. Etkinlik

Bir şiirde birbirinin zıddı kavram ve durumları karşılayan kelimelerin bir arada bulunmasına “tezat” sanatı denir. Örneğin “Aydınlığa koştum, karanlık çıktı.” dizesinde “aydınlık” ve “karanlık” kavramları tezat sanatına örnektir.
Okuduğunuz şiirde, tezat sanatı olan dizeleri belirleyip aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap:

  • öte-beri
  • ılık-serin
  • kocaman-minicik
  • el çabukluğu – usul usul

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları Anka Yayınevi

4. Etkinlik

Aşağıda, şiirle ilgili bazı kavramların tanımları verilmiştir.
Tanımlardan hareketle bu kelimeleri bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 Cevapları Anka Yayınevi


5. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerden basit yapılı olanların numaralarını yeşil; türemiş olanların numaralarını kırmızı; birleşik olanların numaralarını turuncu kutucuğa yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154 Cevapları Anka Yayınevi


6. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerin yapılarını, örnekte olduğu gibi altlarındaki boşluklara yazınız
Cevap:

süslü → türemiş
yolculuk → türemiş
duvar → basit
dağlardan → basit

milletler → basit
çiçekçi → türemiş
etkin → türemiş
güzelce → türemiş


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları Anka Yayınevi

7. Etkinlik

Kendi şiirinizi yazınız. Yazma çalışmanız bittikten sonra şiirinizi düzenleyiniz ve okul panonuzda sergileyiniz.
Cevap:

Sanat Sevgisi

Sanat bir aşktır derler, doğru sözler
Gönülde yankılanır, ruha değerler
Estetik bir dansa döner her hece,
Sevgiyle yoğrulan, duyarlı seçmeler

Şiirimin konusu: Sanata karşı duyulan saygı
Şiirimin ana duygusu: Sanat sevgisi


8. Etkinlik

Şiirinizi bitirdikten ve gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra aşağıdaki yönergeye göre değerlendiriniz
Cevap:

Şiirimi oluşturmadan önce, gerekli ön hazırlığı yaptım. [EVET]
Bu konuda kendimi geliştirdim. [EVET]
Şiirimde dize sonlarında ses benzerlikleri kullanarak ahenk yaratmaya çalıştım. [EVET]
Şiirimde yazım ve noktalama kurallarına dikkat ettim. [EVET]
Yazdığım şiire uygun bir başlık bulabildim. [EVET]


Sonraki Metne Hazırlık

Fotoğrafçılık ile ilgili bilgi toplayınız. Evinizden farklı dönemlere ve kuşaklara ait fotoğraflar bulup sınıfınıza getiriniz
Cevap: Fotoğrafçı, yetenekleri ve yaratıcı bakış açısını birleştirerek çevresinde bulunan canlı ve cansız objelerin fotoğrafını çekmesidir. Fotoğrafçılık 19. yüzyılın başlarında fotoğraf makinasının icat edilmesiyle başlamıştır. İlk olarak siyah-beyaz ve küçük kağıt şeklinde fotoğraflar olurken günümüzde farklı boyut, dijital olarak veya baskı olarak da renkli fotoğraflar  bulunmaktadır

“gov” ve “edu” uzantılı sitelerden geleneksel el sanatlarımızla ilgili araştırma yaparak bilgi toplayınız
Cevap:

Geleneksel el sanatları da bize binlerce yıllık tarihimizden kalma zengin mirasın önemli bir parçasıdır. Geleneksel el sanatları, kültürümüzü ve benliğimizi yansıtan benzersiz eserlerdir Sumak, kumaş dokuma, çinicilik, seramik-çömlek yapımcılığı, işlemecelik, ahşap oymacılığı, madencilik, demir işleme ve daha pek çok farklı alan geleneksel el sanatlarının alanın agirer.

Bu el sanatları, ülkemiz tarihini, inançlarını, geleneklerini ve sosyal hayatlarını yansıtır. Her bir motif, renk ve desen, bize geçmişteki yaşam tarzını anlatır. Geleneksel el sanatları aynı zamanda ekonomik bir değere de sahiptir. Bu sanatları yapan ustalar, ekonomiye katkı sağlar ve turizm gelirinin arttırır.

Ancak, geleneksel el sanatlarıyla ilgili bazı zorluklar da mevcuttur. Fabrikalar, geleneksel sanatları tehdit ederken, yeni nesil tarafından ilgi azalmıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.