6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-181-182-183 Cevapları Anka Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-181-182-183 Cevapları Anka Yayınevi

6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 179 -181-182-183. Sayfa Cevapları Gökyüzündeki Ateş: Kutup Işıkları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları Anka Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmayı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kutup ışıkları dünyanın güney ve kuzey kutuplarına yakın yerleşim yerlerinde görülür. Genellikle mavi, mor ve yeşilimsi renklere yakın tonlarda gökyüzünde bir ışık hüzmesine benzer. Güneşten gelen ışınların Dünya’nın yapısından ve duruş açısından dolayı; dünyanın manyetik alanına girmesi sonucu kırılan ışıklardan meydana gelir.

2. Kutup ışıkları hakkında yaptığınız araştırmalardan sonra kutup ışıkları ilginizi çekti mi? Neden?
Cevap: Evet kutup ıslıklarının oluşturduğu renk şöleni ve bunun meydana gelme şekli çok dikkatimi çekti. 


Metni okurken önemli gördüğünüz yerlerin altlarını çiziniz. Daha sonra altını çizdiğiniz yerlerden faydalanarak paragraf oluşturunuz. Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Auroralar, Güneş’teki patlamaların arttığı dönemlerde daha iyi görülebiliyor. (…) Kış döneminde, özellikle aralık-mart ayları arasında geceleyin gözlenebilen auroralar, gündüz çok sönük olduklarından görülemiyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları Anka Yayınevi

1. Etkinlik

Metindeki anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlük kullanarak kontrol ediniz. Daha sonra bu kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Biyoteknoloji
Tahminim: Canlıları inceleyen bilim dalı
Cümlem: Ülkemizdeki biyoteknolojik gelişmeler yeni meslek alanlarını ortaya çıkardı. 

manyetik alan
Tahminim: Çekim alanı
Cümlem: Dünya’nın hassas manyetik alanı bizi dış tehlikelerden büyük oranda korur.

Molekül
Tahminim: Element ya da bileşikleri oluşturan en küçük birim
Cümlem: Bir takım molekül örnekleri incelenmesi için üniversiteye gönderildi. 

olgu
Tahminim: Varlığı deneyle kanıtlanmış şey
Cümlem: Anadolu’nun zaman içerisinde Türkleşme olgusu kimse tarafından beklenmiyordu. 

zahmet
Tahminim: Zor, sıkıntı
Cümlem: Zahmet edip iki bardak çay doldurmadı. 

fosfor
Tahminim: fosfor rengi 
Cümlem: Fosfor rengine benzer bir atık nehre döküldü. 


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.

1. Tromso, neden ilgi çekici bir kenttir?
Cevap: Kuzey kutbuna yakın bir şehirdir. Bundan dolayı gölleri donmuş olması, nehirleri, şelaleleri ve tundra yaşam kuşağının bitki türleri ile çekici bir şehirdir. 

2. Yazar Tromso’ye neden gitmiştir?
Cevap: Yazar Tromso’ye kongre için gitmiştir.

3. Yazar, Tromso’de heyecanla neyi beklemektedir?
Cevap:Kutup ışıklarının görünmesini heyecanla beklemektedir. 

4. Kutup ışıklarının diğer adı nedir?
Cevap: Kutup ışıklarının diğer adı Kutup Aurora’dır

5. Kutup ışıkları nasıl oluşur?
Cevap: Güneşten kopan bir takım parçalar oksijen atomuyla çarpıştığı zaman yeşil veya kırmızı, azot molekülleriyle çarpışması durumunda mavi, iyonlaşmış azot atomlarıyla çarpıştığı zaman mor ve eflatun karışımı bir renk yayar.

6. Geçtiğimiz çağlarda insanlar neden kutup ışıklarıyla ilgili efsaneler üretmişlerdir?
Cevap: Geçmiş zamanlarda teknoloji ileri olmadığı için araştırma yapacak malzeme yoktur. Bundan dolayı efsaneler üretilmiştir. 

7. Kutup ışıklarının izlenebilmesi için gereken koşullar nelerdir?
Cevap: Kutup ışıklarının izlenebilmesi için gece ve gökyüzünün açık olması gerekir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 182-183 Cevapları Anka Yayınevi

3. Etkinlik

Metni okuduktan sonra renklendirilmiş kelimelerle ilgili yargılardan doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.
Cevap:

Maviyle yazılan kelimeler, adların yerini tutan kelimelerdir.(D)
Kırmızıyla yazılan kelimeler, basit yapılıdır.(Y)
Yeşille yazılan kelimeler, adların önüne gelerek o adların niteliklerini bildirmiştir.(D)
Morla yazılan kelimeler, bağlaçtır.(D)
Turuncuyla yazılan kelimelerden biri basit, diğeri birleşik yapılıdır.(Y)


4. Etkinlik

 Aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak bir masal yazınız.
Masalınıza uygun bir başlık bulunuz.
Masalınızda aşağıdaki kavramları kullanınız.
Serim, düğüm, çözüm bölümlerini dikkatlice oluşturunuz.
Yazım ve noktalama kurallarına uyunuz.
Masalınız bittikten sonra, gerekli kontrolleri yapınız. Düzenlemeniz gereken yerler varsa düzenleyiniz.
Masalınızı, arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap:

MİNİK SERÇE

Recep’in evinin bahçesinde bir sabah erken saatlerde yaralı bir serçe buldu. Serçenin kanadı kırılmıştı ve çaresizce yerde çırpınıyordu. Recep hemen telaşla yanına koştu ve avucunun içine aldı. Serçe ürkek gözlerle Recep’e baktı. Recep, ona sakinleştirici bir şekilde dokundu ve “Merak etme dostum, seni kurtaracağım,” dedi. Ardından, veteriner kliniğine doğru yol aldı. Yolda, serçeyi nazikçe avucunda tutarak onunla konuştu.

Veteriner kliniğine vardığında, veteriner hekim sevecen bir şekilde onları karşıladı. Recep, serçeyi veterinerin yardımıyla kafese yerleştirdi. Veteriner, serçenin durumunu inceledi ve ona tedavi etmeye başladı.

Bir hafta boyunca Recep, her gün serçeyi ziyaret etti. Serçe, tedavisi boyunca güçlenmeye başladı. Recep, onun iyileşmesinden büyük mutluluk duydu, ama aynı zamanda onu kafesten özgür bırakmanın yaklaştığı için de üzülüyordu. Sonunda, serçenin tedavisi tamamlandı. Veteriner hekim, serçenin kanadının iyileştiğini ve uçabileceğini söyledi. Recep, serçeyi avucuna aldı ve kafesten çıkarttı.

Serçe bir an tereddüt etti, sonra kanatlarını açarak havalanmaya başladı. Recep minik serçenin uçuşunu izlerken hem gururlandı hem de içinden bir burukluk hissetti. Artık serçe özgürdü, ama aynı zamanda arkadaşını da kaybetmişti.

Recep, serçenin uçuşunu izlemeye devam etti. Serçe, gökyüzünde dans edercesine süzülerek uzaklaştı. Recep, içten içe onun mutlu olduğunu umdu.


Sonraki Metne Hazırlık

Ülkemizdeki ormanların bölgelere göre dağılımını gösteren bir harita bulunuz. Sınıfınıza getiriniz
Cevap:

  1. Karadeniz Bölgesi %25
  2. Akdeniz Bölgesi %24
  3. Ege Bölgesi % 17
  4. Marmara Bölgesi %13
  5. Doğu Anadolu Bölgesi %11
  6. İç Anadolu Bölgesi %7
  7. Güney Doğu Anadolu Bölgesi %3

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-181-182-183 Cevapları Anka Yayınevi

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.