6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30. Cevapları Anka Yayınevi
6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30. Cevapları Anka Yayınevi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sucu ve Çatlak Testi Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları Sucu ve Çatlak Testi
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Anka Yayınevi
Düşünelim – Tartışalım
1. Kendi özelliklerinizi düşününüz. Bu özelliklerden hangisini daha çok beğeniyorsunuz?
Cevap: Kendi özelliklerimden en çok merhametli oluşumu seviyorum. Çünkü her türlü canlıya karşı çok merhamet gösteririm. Çok korktuğum bir böcek dahi görsem öldürmem öldürülmesini istemem. Kağıt üzerine alarak doğal ortamına salarım.
2. Bu özelliğiniz sizi ve dolaylı olarak içinde bulunduğunuz toplumu nasıl etkiliyor?
Cevap: Bu özelliğim beni mutlu ediyor ve çevremdekilerde şaşırıyor. Çünkü bu kadar korkarken öldürmeyip, öldürülmesine de izin vermemek onlara tuhaf geliyor.
1. Etkinlik
Metnin bir bölümünde çatlak testi utancını daha fazla gizleyemeyerek sucuya seslenmiş. Ona, kendi kusurları yüzünden onun daha fazla çalışmak zorunda kaldığını, kendi yerine yeni bir testi almasını, böylece daha az çalışıp daha çok kazanacağını söylemiş.
Acaba sucu, testiye nasıl bir cevap vermiş olabilir? Tahmin ederek düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence sucu testiye onu elbette atabileceğini ama ona yoldaşlık ettiğini söylemiş olabilir.
2. Etkinlik
Öğretmeniniz “Sucu ve Çatlak Testi” adlı metni dinletirken anlamını bilmediğiniz kelimeleri not ediniz. Ardından bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerinizi
Cevap:
Sızdırmak
Tahminim: Akıtmak.
Cümlem: Ninemin deposu su sızdırıyordu.
Testi
Tahminim: İçinde su, ayran tarzı içecekler koyulan kap.
Cümlem: Testideki su buz gibiydi.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Anka Yayınevi
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Çatlak testi imgesi neyi ifade ediyor? Metne göre yorumlayınız.
Cevap: Çatlak testi imgesi kusurları ifade ediyor.
2. Çatlak testi kusurunun farkına vardığında nasıl tepki veriyor?
Cevap: Çatlak testi kusurunun farkına vardığında utanıyor ve sahibine onu kırmasını söylüyor.
3. Siz kusurlarınızı fark ettiğinizde nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: Ben kusurlarımı fark ettiğimde onları düzeltmeye çalışıyorum.
4. Sucu, testinin kusurunu nasıl değerlendiriyor?
Cevap: Sucu, testinin kusurunun sayesinde olan güzellikleri göstererek mutlu olduğunu söylüyor.
5. Hayatınızdaki insanların kusurlarını nasıl yorumluyor ve bunlara nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: Hayatımdaki insanların kusurlarını normal karşılıyorum. Çünkü kusursuz insan olmaz ve herkesin kusurlarıyla değerli olduğunu düşünüyorum.
4. Etkinlik
Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap: Kasabanın birinde sucunun biri testiyle kasabaya su taşıyarak geçimini sağlamaktadır. Sucunun testilerinden biri kırık olduğu için kasabaya yetişene kadar testideki suyun yarısı yere dökülürmüş. Testinin çatlakları iyice genişlendiğinde artık dayanamaz ve sahibine kendisini atmasını söyler. Sahibi ise ona çatlaklarından akan tarafın nasıl yeşillenip çiçek açtığını göstererek onu teselli eder.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları Anka Yayınevi
5. Etkinlik
Dinlediğiniz metne farklı başlıklar öneriniz.
Cevap:
- Kusurlarınla Güzelsin
- Çatlak Testi
6. Etkinlik
A. Leonard COHEN’in (Leonard KOHEN) “Bir çatlak var her şeyde, ışık işte böyle girer içeriye.” sözünün vermek istediği iletiyi düşününüz ve yazınız.
Cevap: Bu sözle vermek istenen ileti kusurların kötü olmadığı, kusurların güzellikler meydana getirdiğidir.
B. Ardından bu iletiden hareketle yazacağınız bilgilendirici metnin taslağını oluşturunuz.
Cevap:
Giriş: Kusurun ne olduğu.
Gelişme: Kusurlarımızın nasıl göründüğü ancak görünmeyen tarafında neler olduğu.
Sonuç: Kusurlarımızın güzelliğinin farkına varmamız gerektiği.
C. Taslağını oluşturduğunuz metni defterinize yazınız. Düşüncelerinizi birbirleriyle tutarlı bir şekilde sıralamış mısınız? Değerlendiriniz. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
KUSURLARIMIZLA GÜZELİZ.
Kusur, diğer bireylere göre eksik veya fazla olan özelliklerimizin tümü olarak tanımlanmaktadır. Toplum içerisinde kusurlar eksiklik, kötü görüntü ve geri planda kalmaya mahkum olmak olsa da kusurun asıl güzelliğini herkes görememektedir. Kusurlarımız bizi biz yapan, özel kılan, diğer bireylerden farklı ve ayrıcalıklı olmamızı sağlamaktadır. Tek yapmamız gereken kusurlarıma güzel bakabilmektir.
Bu etkinliklerde kendi özelliklerimizi düşünmemiz isteniyor. Ben özellikle merhametli olmayı seviyorum. Hayvanlara ve doğaya karşı duyarlıyım. Her türlü canlıya yardım etmeyi ve onları korumayı önemsiyorum