7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-153. Cevapları Berkay Yayınları
7.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 144-146-147-153. Sayfa Cevapları Açıortay – İki Paralel Doğruyla Bir Kesenin Oluşturduğu Açılar
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Berkay Yayınları
Esra’nın çizdiği ışın, FDE açısını iki eş açıya böler mi? Oluşan açıları karşılaştırınız.
Cevap: Esra’nın çizdiği ışın, FDE açısını iki eş parçaya böler.
Etkinlik
Oluşan açıların ölçüleri eşit midir? Açıklayınız
Cevap: Oluşan açıların ölçüleri eşit değildir. AC ve AB doğrularının eğimleri ve açıları birbirinden farklıdır.
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Kareli, noktalı ve izometrik kâğıtta verilen açıların açıortaylarını çiziniz.
Cevap:
2. Yandaki şekilde [RS, PRT’nın açıortayıdır. m(PRS) = X + 20° VE m(TRS) = 2x – 5° ise x kaç derecedir?
Cevap:
2x – 5 = x + 20
x = 25°
3. Yandaki şekilde verilen ışınlardan hangisi KOL’nın açıortayı olabilir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: OB ışını tam ortadan kestiği için açıortay olabilir.
4. Pergel kullanarak aşağıdaki açıların açıortaylarını çiziniz.
Cevap:
5. Yanda verilen şekildeki açıları açıölçerle ölçünüz. Şekildeki açılardan birinin açıortayı olan ışını belirleyiniz.
Cevap:
AOD’nin açıortayı → OC olur.
COB’nin açıortayı → OD olur.
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Berkay Yayınları
Bir coğrafi bölgeye veya bir alana ait kuş bakışı çizim, bölgeye gökyüzünden helikopter vb. bir araç yardımıyla bakılarak yapılır. Yanda bir mahalleye ait kuş bakışı çizim verilmiştir. Çizimdeki caddelerin oluşturduğu açıları belirleyerek özelliklerini açıklayınız
Cevap: Birbirine 4 dik açı verilmiştir.
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Yanda, m ile k doğruları ve bu doğruları kesen d doğrusu verilmiştir. Şekilde verilenlere göre m ile k doğrularının birbirine paralel olup olmadığını belirleyiniz
Cevap: m ile k doğruları birbirine paraleldir. 66°lik açı ile 114°lik açıların toplamı 180° oluyorsa paralel olduğunu kanıtlar.
2. Yandaki şekilde u // v’dir. m(ABL) = 140°, m(BMO) =3x – 10° ve m(NMR) = y + 60° ise x + y toplamı kaç derecedir?
Cevap:
3x – 10 = 140
x = 50
3x – 10 = y + 60
140 = y + 60
y = 80
x + y = 130 °
Özellikle açıortayları çizerken bazı detaylara dikkat etmek gerektiğini anladım. Bu cevap anahtarı, o anlarda yardımcı oluyor ve kendime daha fazla güven kazanmama yardımcı oluyor.