7. Sınıf Matematik

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tam Sayıların Tekrarlı Çarpımı konusunun bulunduğu 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları

7.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 28-32. Sayfa Cevapları Tam Sayıların Tekrarlı Çarpımı

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Berkay Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları

Bir hücre, her gün 2 parçaya ayrılmaktadır. Yeni oluşan her bir hücre de bir sonraki gün 2 parçaya ayrılmaktadır. Buna göre, 200 günün sonunda oluşacak toplam hücre sayısı kısa yoldan nasıl hesaplanabilir? Açıklayınız.
Cevap: üslü bir şekilde yazarak hesaplarız. 2²⁰⁰


Etkinlik

• 2 doğal sayısının tekrarlı çarpımlarını örüntü oluşturacak şekilde yazarak yandaki tablonun ilk sütununda boş bırakılan yerleri dolduralım.
• Yazdığımız tekrarlı çarpımları, üslü ifade biçiminde yazarak tablonun ikinci sütununda boş bırakılan yerleri dolduralım ve tabloyu tamamlayalım.
Tabloyu tamamlarken nelere dikkat ettiğinizi açıklayınız
Cevap: Tabloyu tamamlarken bir fazlasını alarak devam ettirdim. Devam ettirdiğim sayıyı üslü bir şekilde yazdım.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları

• 2 doğal sayısının yerine negatif bir tam sayı seçerek benzer bir tablo oluşturalım.
Tabloyu oluştururken nelere dikkat ettiğinizi açıklayınız
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları

Oluşturduğunuz iki tablodaki benzerlik ve farklılıkları belirtiniz
Cevap: Benzerlikleri üslü ifadelerdir. Farklılıkları ise negatif ve pozitif olarak değişmesidir. 


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Berkay Yayınları

 

Alıştırmalar

1. Aşağıda verilen tekrarlı çarpımları üslü ifade biçiminde yazınız.
Cevap:

a. (+ 7) · (+ 7) · (+ 7) · (+ 7) → +7⁴
b. (– 1) · (– 1) · (– 1) · (– 1) · (– 1) → -1⁵
c. (– 2) · (– 2) · (– 2) · (– 2) · (– 2) · (–2) 
→ -2⁶
ç. (+ 5) · (+ 5) · (+ 5) · (+ 5) → +5⁴
d. (+ 1) · (+ 1) · (+ 1) → +1³
e. (– 3) · (– 3) · (– 3) · (– 3) → -3⁴


2. Aşağıda verilen üslü ifadelerin değerlerinin işaretini belirleyiniz
Cevap:

a. (– 1)¹⁷ → “-” işareti olacaktır. 
b. (+ 4)¹ → “+” işareti olacaktır.
c. (– 1)¹⁰² → “+” işareti olacaktır.

ç. (– 3)⁹ → “-” işareti olacaktır. 
d. (– 7)¹⁰⁰ → “+” işareti olacaktır.
e. (– 2)¹⁰⁰² → “+” işareti olacaktır.

f. (+ 4)⁹¹ → “+” işareti olacaktır.
g. (+ 10)¹⁸ → “+” işareti olacaktır.


3. Aşağıdaki tablolarda belirtilen işlemleri örneklerdeki gibi yaparak tabloları tamamlayınız.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28-32. Cevapları Berkay Yayınları


4. Yandaki kutucuklarda verilen ifadelere göre aşağıda iste nenleri yapınız.

a. A kutucuğundaki tekrarlı çarpımı üslü ifade biçiminde yazınız.
Cevap: (-7) . (-7) → (-7)² 

b. E ile F kutucuklarındaki üslü ifadelerin değerlerinin işaretlerini belirleyiniz.
Cevap: 

E → (-1)¹²⁶ → pozitif işaretli olur
F → (-3)⁵ → negatif işaretli olur. 

c. B ile F kutucuklarındaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz
Cevap:

B → (– 6)³ = -216
F → (-3)⁵ = -243

ç. C ile D kutucuklarındaki ifadelerin değerleri toplamını bulunuz.
Cevap: 

C → (– 2)⁶ = 64
D →  (– 2) · (– 2) · (– 2) = -8

d. İfadelerden değeri en küçük olanı belirleyiniz
Cevap: En küçük değer F kutucuğu → -243

A → (– 7) · (– 7) = 49
B → (– 6)³ =  -216
C → (– 2)⁶ = 64
D → (– 2) · (– 2) · (– 2) = -8
E → (-1)¹²⁶ = 1
F → (-3)⁵ = -243

e. İfadelerden değeri en büyük olanı belirleyiniz
Cevap: En büyük olan değer C kutucuğu 64

A → (– 7) · (– 7) = 49
B → (– 6)³ =  -216
C → (– 2)⁶ = 64
D → (– 2) · (– 2) · (– 2) = -8
E → (-1)¹²⁶ = 1
F → (-3)⁵ = -243

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Matematik dersleri bazen zorlayıcı olabilir, ama her öğrenme deneyimi bize daha fazla şey öğretir

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.