7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149 Cevapları Dörtel Yayıncılık
7.Sınıf Dörtel Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları Özlem Yokuşları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları Dörtel Yayıncılık
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Getirdiğiniz anayasa kitapçığından Anayasa’nın 42. maddesini okuyunuz. Bu maddenin içeriğini yorumlayınız
Cevap:
MADDE 42- Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.
Kanuna göre eğitim ve öğrenim hakkı devletin gözetim ve denetimi altında güvende tutulur.
2. Güvenilir bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanabiliyor musunuz? Hangi amaçlarla bu kaynaklara yöneliyorsunuz?
Cevap: Güvenilir bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanmaya çalışıyorum. Bu kaynaklardan ödevlerimi, öğrenmek istediğim bilgileri araştırıyorum.
3. Çevrenizde örnek alınan özelliklere sahip kişiler var mı? Varsa bu kişiler bu özellikleri nasıl edinmişlerdir? Anlatınız.
Cevap: Çevremde örnek alınan kişiler vardır. Bu kişiler planlı, düzenli, çalışkan, hayatını iyi yönetebilen kişilerdir.
1. ETKİNLİK
Aşağıya, dinlediğiniz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri listeleyiniz. Sonra sözlüklerinizden bu kelimelerin anlamlarını bulup yazınız
Cevap:
Kemençe → üç telli, yaylı çalgı
Coşkunluk → sevinçle, mutlulukla hareket etmek
Değer → Bir şeyin önemini sayma
Çıkın → Bez küçük bohça
Gütmek → Hayvan sürüsüne göz kulak olmak
Kambur → Sırtta ve göğüste oluşan doğal olmayan tümsek.
Katip → Mahkemede konuşulan şeyleri yazan kişi.
İmtihan → Sınav
Aydın → Öğrenim görmüş, kültürlü, bilgili kişi
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Dörtel Yayıncılık
2. ETKİNLİK
Metni tekrar dinleyiniz. Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap: Çamönü adında bir köye bir öğretmen atanır. Öğretmen atandığını duyan köylüler mutlu olmuşlar. Coşkunluk ve mutluluk içinde gelecek öğretmeni karşılamaya gitmişlerdir. Bu köyde yaşayan Mustafa adında bir çocuk varmış. Mustafa okumaya çok hevesli olan bir çocuktur. Babası bu fikre olumlu bakmayan biridir. Mustafa ne kadar okumak isterse babası o kadar karşı çıkıyordur. Mustafa babasına inat sürüyü güderken ders çalışıp okuma ve yazma öğrenmiştir. Mustafa kendi çabası ile okula yazılmış ve okulu birincilikle bitirmiştir. Mustafa birincilikle bitirdiği okuldan sonra Öğretmen okuluna yazılmıştır. Herkes Mustafa’nın babasını tebrik etmiştir.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Dörtel Yayıncılık
2. ETKİNLİK
Dinlediğiniz/izlediğiniz metne yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Dinlediğiniz metnin konusu nedir? Söyleyiniz
Cevap: Mustafa’nın okuma isteği babasının okumasına izin vermemesi. Ancak Mustafa’nın kendi azmi ve çabası ile okuması.
2. Mustafa’yı sevindiren olay nedir? Açıklayınız
Cevap: Köylerinde okulun açılması ve okula öğretmenin atanmasıdır.
3. Köylüler, öğretmeni nasıl karşılıyorlar?
Cevap: Köylüler öğretmeni coşkunluk ve mutluluk ile karşılıyorlar.
4. Mustafa kendini nasıl geliştiriyor?
Cevap: Her fırsatta okumaya çalışmış, sürü güderken bile okuyup yazmaya çalışmış kendini geliştirmiştir.
5. Mustafa’daki okuma sevgisi kimleri etkiliyor?
Cevap: Mustafa’nın okuma sevgisi öğretmenini ve arkadaşı Halil’i etkilemektedir.
6. Yazar, hikâyeyi nasıl tamamlıyor?
Cevap: Mustafa’nın başarısı ile tamamlıyor.
7. Siz olsaydınız hikâyede anlatılanlarla ilgili olarak nasıl bir çözüm üretirdiniz?
Cevap: Mustafa’nın babası ile konuşup onun okuması gerektiğini anlatırdım.
4. ETKİNLİK
Dinlediğiniz metne başlık bulmanız istenseydi hangi başlıkları yazardınız
Cevap:
- Mustafa’nın Azmi
- Okuma Sevgisi
- Okuma Yolundaki Adım
5. ETKİNLİK
Güvenilir bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanarak eğitim öğretim haklarındaki gelişme ve değişimlerle ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza sununuz
Cevap: Eğitim öğretim hakları, herkes için eşit eğitim alma imkanı sunmaktır. Bu haklar, devletler tarafından sağlanır ve korunur. Eğitim çağındaki her çocuğun, cinsiyet veya ekonomik durum gibi farklılıklara bakılmadan, eşit fırsatlara sahip olması gerekmektedir.
Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle eğitimde dijital dönüşüm meydana geldi. Online eğitim siteleri ve sayfaları, uzaktan eğitim imkanı ve dijital materyaller ile öğrenciler artık daha fazla kaynağa ulaşabilmektedir. Bu da eğitim öğretim haklarının daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamaktadır.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-149 Cevapları Dörtel Yayıncılık
7. ETKİNLİK
Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki cümlelerde geçen zarfların altlarını çizerek gösteriniz
Cevap:
- Bu köylerden birinde akşam yaklaşırken kemençe sesleri yankılanmaya başladı.
- Çocuklar, kemençe seslerini duyunca önlerindeki koyunları ve keçileri biraz hızlı sürmeye başladılar.
- Mustafa okula gitmeyi çok istiyor, babası “Olmaz.” diyordu.
- O kış öyle geçti.
- Okula gitmeyenlerin kâtip olduğu, memur olduğu görülmüş mü hiç?
- Demek ki benim onları daha iyi okutmam, sizlerin de onları derslerine daha iyi çalıştırmanız gerekiyor.
8. ETKİNLİK
Aşağıdaki metni tamamlayan bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
Mustafa ve Babası
Mustafa, babasına okuldaki arkadaşlarından, öğretmeninden ve en sevdiği derslerden bahsetti. Babası ise iş seyahati boyunca neler yaptığını, farklı yerleri ziyaret ettiğini anlattı.
Ertesi gün, Mustafa ve babası birlikte vakit geçirmek için dolaşmaya çıkmaya karar verdiler. İlk olarak parka gittiler. Mustafa, babasıyla salıncakta yarıştı ve birlikte güldüler. Ardından buz pateni yapmak için bir paten pistine gittiler. Mustafa, babasının yardımıyla dengesini sağlayarak eğlenceli vakit geçirdi.
Daha sonra müze ziyareti yapmaya karar verdiler. Birlikte tarihi eserleri incelediler, resimlere baktılar ve birçok yeni şey öğrendiler. Mustafa, babasına sorular sordu ve babası da ona cevaplar verdi. Bu geziden sonra Mustafa’nın merakı daha da arttı.
Akşam olunca eve döndüler ve yorgun bir şekilde dinlenmeye geçtiler. Mustafa’nın kalbinde hala sevinç doluydu. Babasını bu kadar uzun süre görmemek zor gelmişti, ama şimdi yeniden birlikteydiler. Mustafa, babasının yanında olmanın ne kadar özel olduğunu hissediyordu.
Babası, Mustafa’ya “Seninle daha fazla vakit geçirmek istiyorum,” dedi. “Yarın birlikte sinemaya gidelim, nasıl olur?”
Mustafa, sevinçle gülümsedi ve “Tabii ki, baba! Birlikte film izlemek çok güzel olacak!” diye cevapladı.
Bu şekilde Mustafa ve babası, birlikte güzel zaman geçirerek özlem giderdiler. Her anlarında birbirlerine daha da yakınlaşıyorlardı. Artık uzun ayrılıklar yaşamadan, birlikte daha çok vakit geçirmeyi umut ediyorlardı. Mustafa ve babası, sinemaya gitmek için heyecanla hazırlandılar. Film başladığında, yan yana oturup büyük bir perdede filmi izlemeye başladılar. Mustafa’nın gözleri, filme kilitlendi. Babası da keyifle filmi izliyor ve zaman zaman Mustafa’ya gülümseyerek bakıyordu.
Film sona erdiğinde, ikisi de salonu terk etti. Dışarı çıkınca, gece olduğunu fark ettiler. Birlikte sokakta yürürken, gökyüzündeki yıldızları seyretmeye karar verdiler. Mustafa, babasının elini sıkıca tutarak ilerledi. Babası, bir yıldızı işaret ederek, “Bak, o parlak yıldız senin için,” dedi. Mustafa, gözlerini yıldızlara dikti ve içinden dilek diledi.
Gezinin sonunda eve döndüklerinde, Mustafa odasına geçti. Yatağına uzandığında, bugün yaşadığı güzel anları düşündü. Babasını tekrar görmek ve onunla vakit geçirmek gerçekten çok özel bir duyguydu.
Ve böylece, Mustafa’nın babasıyla özlem gidermek için dolaşma macerası devam etti.
SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
Okulunuzda hangi spor dalı daha çok ilgi görüyor? Araştırınız
Cevap: Okulumda futbol çok ilgi görmektedir. Daha hareketli ve daha heyecanlı bulunduğu için futbol ilgi çekmektedir.
Jimnastik sporu ile ilgili bir araştırma yapınız. Bu sporla ilgili çoklu medya kaynaklarından elde ettiğiniz görselleri sınıfa getiriniz.
Cevap: Jimnastik, vücudumuzu şekillendirmeye ve esnemesine yardımcı olmaya, bedenin güçlenmesine ve duruşun iyileştirilmesine yardımcı olan bir spor dalıdır.