8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-17-18-25. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-17-18-25. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Pozitif Tam Sayılar konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-17-18-25 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 14-17. Sayfa Cevapları Pozitif Tam Sayılar
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Berkay Yayınları
Öğretmeni, Ahmet’ten panoda kullanmak üzere alanı 20 cm² olan bir dikdörtgen oluşturmasını istiyor. Ahmet, kenar uzunlukları birbirinden farklı doğal sayı ve birimi cm olmak koşuluyla kaç farklı dikdörtgen oluşturabilir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çarpanlarına ayırarak bulabiliriz.
20’nin çarpanları → 1, 2, 4, 5, 10, 20
Oluşturabileceğimiz dikdörtgenler;
1 . 20 = 20
2 . 10 = 20
4 . 5 = 20
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Verilen pozitif tam sayıların asal çarpanlarını bulunuz.
Cevap:
2. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulunuz
Cevap:
3. Verilen pozitif tam sayıları üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
4. Bir beldede 544 adet araba vardır. Beldedeki araba sayısının asal çarpanlarını bulunuz. Sayıyı üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
5. (– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷ işleminin sonucunu üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
(– 2)³ · (– 5)² · 3 · (– 1)⁷
(-8) . 25 . 3 . (-1) = +600
600 = 2³ . 3 . 5²
6. 2250 sayısı 2Δ · 5 □ · 3☆ olarak üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazılıyor. Buna göre Δ· ( □ + ☆) işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
8.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 18-25. Sayfa Cevapları İki Doğal Sayının En Büyük Ortak Böleni ve En Küçük Ortak Katı
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Berkay Yayınları
Ağaçlandırmanın öneminin farkında olan Zeliha Hanım, kenar uzunlukları 60 m ve 150 m olan dikdörtgen şeklindeki bahçesinin etrafını, köşelerinde de ağaç bulunacak ve ardışık ağaçlar arasındaki mesafe eşit olacak şekilde ağaçlandırmak istiyor. Buna göre
Zeliha Hanım, dikeceği ağaç fidanları arasındaki mesafeyi belirlerken nelere dikkat etmelidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: İki sayının ortak bölenlerini hesaplayarak buluruz.
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Aşağıda verilen ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:
2. Kutucuklarda verilen doğal sayılara göre aşağıdaki soruları cevaplayınız
a. A ile I kutucuklarındaki doğal sayıların EBOB değeri kaçtır?
Cevap:
b. C ile D kutucuklarındaki doğal sayıların EKOK değeri kaçtır?
Cevap:
c. B ile E kutucuklarındaki doğal sayıların EBOB değerinden kaç çıkarılırsa F ile H kutucuklarındaki doğal sayıların EBOB değeri elde edilir?
Cevap:
ç. G kutucuğundaki doğal sayı ile 60 sayısının EKOK değeri kaçtır?
Cevap:
3. K ile 28 doğal sayılarının EBOB değeri 4, EKOK değeri 168 ise K doğal sayısı kaçtır?
Cevap:
EBOB(K,28) = 4
EKOK(K,28) = 168
168 . 4 = 672
672 ÷ 28 = 24
4. Bir fabrikanın ürettiği sarı lambalar 8 saniyede bir kez, mor lambalar 14 saniyede bir kez yanıp sönmektedir. Lambalar aynı anda yandıktan kaç saniye sonra tekrar birlikte yanar?
Cevap:
5. Ahmet Bey, birinin içinde 60 kg nohut, diğerinin içinde 110 kg fasulye bulunan çuvallardaki baklagilleri birbirlerine karıştırmadan ve hiç artmayacak şekilde eş kütleli paketler hâline getirmiştir.
Buna göre Ahmet Bey, en az kaç paket baklagil elde etmiştir?
Cevap:
Özellikle 20 cm²’lik dikdörtgen oluşturma sorusu benim için biraz karışıktı, ama cevap anahtarından aldığım yönlendirme sayesinde bu konuyu daha iyi anladım