8. Sınıf Matematik

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Aralarında Asal Olan Doğal Sayılar konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-34-35 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

8.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 26-28. Sayfa Cevapları Aralarında Asal Olan Doğal Sayılar

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Berkay Yayınları

 

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

Ahmet ile Ayşe, 17 ve 31 doğal sayılarının ortak çarpanlarını bulmak istiyorlar. 17 ve 31 sayılarının 1’den başka ortak çarpanı olup olmadığını tartışıyorlar.
Sizce iki asal sayının 1’den başka ortak çarpanı olabilir mi? Nedenini açıklayınız.
Cevap: İki sayı arasında asaldır. Bundan dolayı ortak çarpanları sadece 1’dir.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Berkay Yayınları

1. Verilen sayı çiftlerinin aralarında asal olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: c, ç, e, f, g, ğ aralarında asaldır. 

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


2. İki basamaklı en büyük doğal sayı ile 77 sayısının aralarında asal olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: Aralarında asal değillerdir. 

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


3. 12 sayısı ile 12’den küçük hangi doğal sayılar aralarında asaldır?
Cevap:

1, 12
5, 12
7, 12
11, 12
aralarında asal olan sayılardır.


4. Melike’nin tahtaya yazdığı 45 ile ■ sayıları aralarında asaldır. Buna göre ■ yerine yazılabilecek 70’ten küçük olan en büyük doğal sayı kaçtır?
Cevap: 70’ten küçük en büyük asal sayı 67’dir. ■ yerine 67 yazarız. 

8.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 29-34-35. Sayfa Cevapları Tam Sayıların Tam Sayı Kuvvetleri

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Berkay Yayınları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

Serpil, yaptığı deney için bahçesindeki fidanı her gün suluyor. Serpil, fidana ilk gün 5 mL, sonraki günler ise bir önceki gün verdiği su miktarının 5 katı kadar su veriyor. Serpil’in 5. gün fidana verdiği su miktarı nasıl bulunabilir? 5. gün Serpil’in verdiği su miktarı, üslü ifade biçiminde nasıl yazılabilir? Açıklayınız
Cevap: Her gün bir önceki günün 5 katı kadar su verdiği için 5⁵ şeklinde yazarız. 


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Berkay Yayınları

Alıştırmalar

1. Aşağıdaki üslü ifadeler ile üslü ifadelerin değerleri eşleştirildiğinde hangi sayı açıkta kalır?
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

2. Kutucuklarda verilen üslü ifadelere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız

a. Hangi kutucuklardaki üslü ifadelerin değeri pozitiftir?
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

b. Hangi kutucuklardaki üslü ifadelerin değeri negatiftir?
Cevap:

A → (-4)³ = (-4) . (-4) . (-4) = -64
B → (-2)-⁵ =-(2/1)-⁵ = -(1/2)⁵ = -(1/32) 

c. E kutucuğundaki üslü ifadenin değeri kaçtır?
Cevap: 1/64

ç. B kutucuğundaki üslü ifadenin değeri kaçtır?
Cevap: (-2)-⁵ =-(2/1)-⁵ = -(1/2)⁵ = -(1/32) 

d. Değeri, diğerlerinden büyük olan üslü ifade, hangi kutucuktadır?
Cevap: F kutucuğundadır. (-11)² = 121 olur. 


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Berkay Yayınları

3. Aşağıdaki eşitliklerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


4. Aşağıda verilen noktalı yerlere uygun sayıları veya üslü ifadeleri yazınız.
Cevap:

a. (– 2)⁴ = ..16..
b. 14-¹ = ..1/14…
c. 49 = ..7⁷..
ç. (– 1)⁵ = ..-1..

d. (– 12)-² = ..1/144..
e. 100 = …10²..
f. (– 3)-²= ..1/9..
g. (– 4)-³= ..-(1/64)..

ğ. 1/12 = …12-¹..
h. 5-¹ = …1/5…
ı. 25 = …5²…
i. 1/9= ..3-²…


5. Soldaki işlemden başlayıp şemadaki işlemler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu takip ederek ulaştığınız çıkışı yuvarlak içine alınız
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 26-28-29-34-35. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


6. (– 7)² + (– 3)³ – (– 1)⁷ – (– 2)³ işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:

49 + (-27) – (-1) – (-8) =
49 – 27 + 1 + 8 = 31


7. (-Δ)⁴= 16 eşitliğindeki Δ yerine hangi tam sayılar yazılabilir?
Cevap: 2 yazılabilir. 

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Asal sayılarla ilgili konular bazen karmaşık olabilir, bu yüzden bu tür soruların cevaplarını incelemek çok yardımcı oluyor. İlk bakışta basit gibi görünen sorulardan bile öğrenecek bir şeyler bulabiliyorum.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.