8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Erdemler Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 42, 43
1. Tema Erdemler Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
HAYALLERİNİZE SAHİP ÇIKIN
Babasının işi nedeniyle çocuğun ortaöğretimi kesintilere uğramıştı. Orta ikideyken büyüdüğü zaman ne olmak ve yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası. Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayı hedeflediğini anlatan yedi sayfalık kompozisyon yazdı. Hayalini ayrıntılarıyla anlattı. Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi. Krokiye 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi. Ertesi gün hocasına sunduğu yedi sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi. İki gün sonra ödevini geri aldı. Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir “0” ve “Dersten sonra beni gör.” uyarısı vardı.
—Neden “0” aldım? diye merakla sordu hocasına çocuk.
— Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayal, dedi hocası.
— Paran yok. Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce arazi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar da alman gerekiyor. Bunu başarman imkânsız. Eğer ödevini gerçekçi hedefler belirledikten sonra yeniden yazarsan o zaman notunu yeniden gözden geçiririm.
Çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına da danıştı.
— Oğlum, dedi babası: “Bu konuda kararını kendin vermelisin. Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!”
Çocuk bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü hocasına.
— Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin… Ben de hayallerimi…
1. Çocuk, kompozisyonunda neyi anlatıyor?
Cevap : Gelecekte ufuk sahibi olması için hayallerinden vazgeçmemesi gerektiği anlatılıyor.
2. Öğretmeni çocuğun yazdığı kompozisyon hakkında ne düşünüyor?
Cevap : Öğretmen çocuğun hayallerini kısıtlayıp onun gerçekçi olmasını istiyor.
3. Öğretmenin yaptığı davranışı nasıl değerlendiriyorsunuz? Siz çocuğun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap : Bu doğru bir davranış değildir. Ben çocuğun yerinde olsam ; bu günün hayallerinin yarının gerçekleri olduğunu öğretmenime söylerdi.
4. Okuduğunuz metnin ana fikri nedir?
Cevap : Gelecekte ufuk sahibi olması ve sürekli olarak ileriye bakması
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
5. Aşağıdaki dizelerde hangi söz sanatlarının kullanıldığını uygun boşluğa yazınız.
Her şey yerli yerinde; bir dolap uzaklarda
Azapta bir ruh gibi gıcırdıyor durmadan.
Cevap : Kişileştirme
Kurnaz tilki sesini yumuşatarak ona
Dedi ki: Kardeşçiğim, artık dostuz.
Müjde getirdim sana, in de bir öpüşelim.
Barış oldu hayvanlar arasında.
Cevap : Konuşturma
Biraz bakıver kendine.
Bir deri bir kemik kalmışsın.
Cevap : Abartma
İçmiş gibi geceyi bir yudumda
Göğün mağrur bakışlı bulutları.
Cevap : Kişileştirme
6.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde uçmak sözcüğü “Uçuç böceği biraz havalanıp bir başka çiçeğe kadar uçtu.” cümlesindeki anlamıyla kullanılmıştır?
A) Bu geceki fırtınada tahta perde uçmuş.
B) Helikopter Ankara’dan Mardin’e kadar sorunsuz uçtu.
C) Babam iş için dün İstanbul’a uçtu.
D) Bacadaki baykuş sesimi duyunca uçtu.
7. Aşağıdaki cümlelerden hangisi kanıtlanabilirlik açısından diğerlerinden farklıdır?
A) Tarık Buğra, gazeteciliğe Nasreddin Hoca gazetesini çıkararak başlamıştır.
B) Tarık Buğra, ilk piyeslerini ve “Yalnızların Romanı”nı askerliği sırasında yazmıştır.
C) Kurtuluş Savaşı’na bir kasabadan baktığı “Küçük Ağa”da anlatım sürükleyicidir.
D) Tarık Buğra’nın “Moskova Notları” adında bir gezi yazısı vardır.
8. Aşağıdakilerin hangisinde isim-fiil kullanılmıştır?
A) Mutfaktaki işlerini çabucak bitirmelisin.
B) Duvara çivi çakmak yasaktır bizim evde.
C) Bahçede koşan çocuklardan biri düştü.
D) Türkü söyleye söyleye odaya girdiler.
9. Aşağıdaki dizelerin hangisinde fiilimsiye yer verilmiştir?
A) Vicdânım o gece dünyayı haviydi, Gördüğüm şeylerin cümlesi maviydi.
B) Yüce balkanları duman bağlamış, Gene mi gurbetten kara haber var?
C) Seher vakti burada kimler ağlamış, Çemenzâr üstünde taze çiğler var.
D) Gümüş akar, çiçek kokar ırmağı, Defineler yatağıdır o eller!
Çocuk yaştan itibaren sürekli olarak Mutlu musun geniş olmazsa bizlere gelecekte neler yapmamız gerektiği hakkında bilgiler vermesi uykumuzun gelişmesi ve ile bir görüş olmamız yeni icatlar ortaya koyarak insanların hayatını kolaylaştıran mamız açısından bizlere birçok kapı açacağını ifade edebiliriz insanların ileri görüşlü olması ile beraber ufkunun genişlemesi yapacağı icatlarla beraber çok büyük bir önem taşımaktadır.
Bir çocukların hayal kurması çok önemli bir olaydır.oyun oynarken günlük yaşantımızda hayaller kurarak onun nasıl daha güzel olabileceğini ve nasıl gelişebileceğini düşünmek biz çocukların vazgeçilmez davranışlarından biridir. Biz çocuklar örneğin ileride ne meslekte başarılı olabileceğimizi hayal ederek o alanda çalışmalar yapabiliriz.yetenekli olduğumuz konularda kendimizi geliştirebilmek ileride hangi meslekte daha çok verim kazanabileceğimiz i hayal ederek düşünebiliriz. Hayal kurmak ve devamlı olumlu düşünmek çocuklar için ve psikolojileri için çok önemli bir etkendir.
Küçükten masal okuduğumuz zaman masaldaki kahramanları hayal eder bazen rüyamızda görür ve o masal kahramanlarının yerinde olmak için büyük hayallerin peşinde koşarak uykuya dalardık. Hayat kurmak bir çocuğun gelişimi için oldukça önemlidir. Başarmak istediğin bir konuyu veya bir hedefe hayal kurarak hedef yiyebilir ve hayal kurduktan sonra başarının ilk temellerini atmış olursun.