Ders Notları

Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurabiliriz?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurabiliriz? konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurabiliriz? konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Cevap: Anayasamız tüketici haklarını koruyan yasaları da içermektedir. Bunun için bilgi alabilir, şikayetlerde bulunabiliriz. Başvuracağımız bazı kurumlar şu şekildedir.

  • Tüketici Hakem Heyetleri.
  • Tüketici haklarını korumak için kurulan dernekler.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Ticaret Bakanlığı

Tüketici hakları ile ilgili sorun yaşadığımızda hangi kurumlara başvurabiliriz? konusu ile ilgili uzun bir yazı örneği ;


Cevap: Tüketiciler aldıkları bir ürünle ilgili sorun yaşadıkları zaman bu sorunu öncelikle ürün satıcısı ile çözmeye çalışır. Eğer bir çözüme ulaşamazsa anayasa tarafından bazı hakları korunmuştur. Bu haklarını kullanmak için birden fazla başvuru kanalı vardır tüketicinin. Bu kanalları kullanarak hakkını aramalıdır. Başvuru kanallarından bazıları şu şekildedir.

  • “175” numaralı telefonu arayarak Tüketici Bilgilendirme Hattını arayabilir.
  • İnternet üzerinden Tüketici Bilgilendirme Sistemini kullanabilir.
  • Belediyenin zabıta kolluklarına başvurabilir.
  • Tüketici Hakları Hakem Heyetine.
  • Tüketici haklarını korumak üzere kurulmuş derneklere.
  • Ticaret İl Müdürlüklerine.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Ticaret Bakanlığı.

 

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Olduğumuz bir üründe çeşitli sorunlar ortaya çıkabilmektedir bu sorunlar almış olduğumuz tüm paketli ürünlerde giyim ürünlerinde sağlık alanındaki ürünleri de eğitim alanındaki ürünlerde ve birçok paketli gıdalar da olabilmektedir elbetteki oluşacak bu sorunları tüketici hizmetlerini arayarak söyleyebilir ve bu şekilde gerekli olan hakkımızı ve gerekli olan geri iade ler karşılanabilir. Almış olmak olduğumuz ürünlerde sorunlar çıktığı zaman elbetteki tüketici memnuniyeti olmaz tüketimi milliyetçi için almış olduğum ürünün eksiksiz paketlenmiş ve tarihi geçmemiş Ayrıca çeşitli sorunları olmamış ürünler olmalıdırlar bu gibi ürünlerde bu gibi sorunlar çıktığı zaman tüketici hizmetleri alınarak yardım istenmelidir.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.