Tüketiciler satın alınan ürünle ilgili bir sorun yaşadığında neler yapabilir? Söyleyiniz.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Tüketiciler satın alınan ürünle ilgili bir sorun yaşadığında neler yapabilir? Söyleyiniz. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.
Tüketiciler satın alınan ürünle ilgili bir sorun yaşadığında neler yapabilir? Söyleyiniz. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;
Cevap:
Tüketiciler satın alınan ürünlerle ilgili bir sorun yaşadığı ilk olarak aldığı ürünü satın aldığı yere götürmeli ve ürün hakkında fişle beraber Şikayetini ifade etmelidir.
Satıcı ürününü kabul etmezse Tüketici haklarına şikayet ederek ürün hakkında şikayetimizi belirtecek bir dilekçe yazmalıyız.
Tüketiciler satın alınan ürünle ilgili bir sorun yaşadığında neler yapabilir? Söyleyiniz. konusu ile ilgili uzun bir yazı örneği ;
Cevap:
Tüketiciler satın alınan ürünle ilgili bir sorun yaşadığı zaman uygulaması gereken 2 aşama bulunmaktadır.
Birinci aşama satın aldıkları ürünleri satıcıya götürerek işte ibraz etmeli ve ürün hakkında şikayetlerini bildirmeleri gerekmektedir.
Eğer satıcı ürünün hatasını kabul eder ve ürünü değiştirirse ürünle ilgili sorun ortadan kalkmış olur. Satıcı ürünle ilgili problemini reddetmesi sonucunda bölgemizde var olan Tüketici Haklar derneğine gidilmesi belediyelere gidilmesi ve Kaymakamlık bürolarına giderek tüketici hakları ile ilgili olan dilekçeyi doldurması ve ürünle ilgili şikayetlerini belirtmesi sonucunda hakkını araması gerekmektedir.
Tüketiciler almış oldukları üründe bir sorun yaşadığı zaman öncelikle bu ürünü almış olduğu yere giderek şikayetini belirtmelidir eğer orada herhangi bir sonuç alamazsa veya istediği sonucu olan ulaşamazsa elbetteki ürün arkasında bulunan tüketici hizmetlerini arayarak sorununu ifade edebilir. Almış olduğumuz birçok market ürününde tekstil önünde veya herhangi bir alanda eğitim sağlık gibi satın aldığımız ürünlerde sorun yaşadığımız zaman aldığımız yere giderek şikayetimizi kibar bir dille söyleyerek iadesi veya değişikliğini istemek en temel hakkımızdır eğer buradan bir sonuç almıyoruz hak ve istenildiği gibi bir şekilde gerekilen yapılamıyorsa tüketici hizmetin değerini bu konuda bilgi vererek yardımlarını isteyebiliriz.